در خانه خود بمانید و با یک تلفن به ما سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید

ساعت های کاری مجموعه از 9:00 الی 21:00 / روزهای جمعه و تعطیل از 10:00 الی 20:00 می باشد.

هدف ما ارائه بهترین خدمات ، با صرفه ترین قیمت ها و صرفه جویی در زمانِ شماست

00 229 229

44 100 43 0903

آغاز ثبت نام و انتخاب کاروان متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ دکتر اکبر رضایی از آغاز ثبت نام حجاج حج ۱۴۰۱ به عربستان از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه جاری از طریق سامانه «رزرو» حج و زیارت به آدرسhttps://reserve.haj.ir خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان به متقاضیان بالای ۶۵ سال روادید ارائه نخواهد شد و این دسته از افراد در صورت عدم دریافت وجوه واریزی، در اولویت تشرف برای حج آینده خواهند بود ؛ از این عزیزان تقاضا می شود حالت فعلی را حفظ و انصراف ندهند تا در حج آینده از حق اولویت و امتیاز تثبیت نرخ ارز برخوردار شوند.
وی افزود : حدود ۲۲ هزار نفر از ثبت نام شدگان حج سال ۹۹ بالای ۶۵ سال می باشند و این افراد با توجه به شرایط اعلامی در سال بعد در اولویت تشرف به حج می باشند.

دکتر رضایی تاکید کرد: در حج تمتع امسال حدود ۳۷ هزار نفر از حجاج کشورمان از بین کسانی که در کاروان های حج ۹۹ ثبت نام کرده و به دلیل لغو حج موفق به تشرف نشدند انتخاب می شوند و واجد شرایط اعزام هستند و باید نسبت به تکمیل نام نویسی و انتخاب کاروان خود در تاریخ ذکر شده اقدام کنند.

++صدور روادید برای متولدین ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده برای حجاج ایرانی به میزان ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است که بخشی از این سهمیه را نیروهای اجرایی ستادی و کاروانی ، پزشکان و غیره تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام شرایط از سوی وزارت حج و عمره عربستان، در حج تمتع سالجاری روادید حج صرفا برای متولدین ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد صادر خواهد شد.

++آسترازنکا و سینوفارم واکسن های مورد تایید عربستان

دکتر رضایی در خصوص دیگر شرایط اعلامی از سوی عربستان توضیح داد: تمامی زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که از بین واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان واکسن آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون در کشور می باشد که متقاضیان باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود از بین یکی از این دو واکسن اقدام کنند و همچنین از دیگر شرایط این است که ۷۲ ساعت قبل از اعزام به حج تست pcr منفی را در یکی از آزمایشگاههای مورد تایید انجام داده و مدارک لازم را در زمان تشرف در اختیار داشته باشند.

++اعلام اولویت های بعد از خردادماه ۱۳۸۶ در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروانها
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه تاریخ ثبت نام اولیه افراد ملاک انتخاب آنان برای تشرف می باشد و در این مرحله ثبت نامی های تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ مجاز به ثبت نام می باشند اعلام کرد سامانه رزرو تا تکمیل ظرفیت کاروانها باز است و در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروانها اولویت های بعد از خردادماه ۱۳۸۶ اعلام خواهد شد.
وی همچنین از رایزنی و مکاتبات با وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر افزایش سهمیه برای تشرف حجاج ایرانی خبر داد و گفت: در این خصوص با وزارت حج مکاتبه و به میزان ۵ هزار نفر در خواست شده است که در صورت اعلام ظرفیت جدید مراتب اطلاع رسانی برای جذب زایرین صورت خواهد گرفت و بر اساس اولویت فراخوان خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اعزام تیم های کارشناسی و اجرایی برای عقد قرارداد و انجام اقدامات لازم پیگیر و منتظر پاسخ وزارت حج عربستان و صدور روادید آنان هستیم، تصریح کرد: تیم های اجرایی جهت انعقاد قراردادهای لازم در خصوص اسکان، حمل و نقل، خدمات تغذیه و تدارکات و غیره با طرف های قرارداد عازم خواهند شد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج وزیارت همچنین خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام تست پی سی آر در مراکز مورد تأیید، و صدور کارت واکسیناسیون و شرایط و نحوه برگزاری جلسات آموزشی با وزارت بهداشت هماهنگی لازم صورت گرفته است .

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوریاسلامی تاریخ آغاز اعزام زائرین را ، 15 ذیقعده برابر با 24 خردادماه اعلام کرد و در این تاریخ عملیات حج تمتع 1401 آغاز و 29 ذیحجه مصادف با 7 مرداد ماه به پایان می رسد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری کلیه بخشهای اجرایی و دستگاههای همکار عملیات حج مطابق برنامه تنظیم شده اجرایی شود.

 

 

(انجام کليه خدمات اينترنتي بصورت حضوري و غير حضوري)

آدرس : خ شريعتي خ ظفر بعد از نسا پلاک 50

شماره تماس : 02122922900 داخلی4

واتساپ : 09034310044

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش