در خانه خود بمانید و با یک تلفن به ما سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید

ساعت های کاری مجموعه از 9:00 الی 21:00 / روزهای جمعه و تعطیل از 10:00 الی 20:00 می باشد.

هدف ما ارائه بهترین خدمات ، با صرفه ترین قیمت ها و صرفه جویی در زمانِ شماست

00 229 229

44 100 43 0903

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور مبلغی‌ است که هر شخصی که از کشور خارج می‌شود باید به دولت بپردازد. این عوارض شامل افراد زیر دو سال هم می‌شود. البته استثنائاتی در این مورد هم وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

نکته قابل تامل این است که عوارض عنوانی است که به هزینه‌ای اتلاق می‌شود که باید به شهرداری‌ها بپردازیم، برای همین هم عوارض خروج تا چند سال پیش به حساب شهرداری واریز می‌شد. اما با مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این عوارض به عنوان مالیات خروج از کشور نامگذاری شد و از آن به بعد هزینه به حساب دولت واریز می‌شود.

بخش کوچکی از این مبلغ به سازمان گردشگری پرداخت می‌شود. و بخش دیگری هم از آن برای بازسازی و بهسازی روستاهای مرزی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور انجام این کار از طریق سامانه‌های آنلاین است. شما می‌توانید از سامانه سداد و اپلیکیشن ایوا که به همین شرکت تعلق دارد استفاده کنید. به علاوه، می‌توانید مستقیما از طریق وبسایت بانک ملی ایران یا پیام‌رسان بله که از طریق بانک ملی معرفی شده هم اقدام کنید.
نهایتا اگر به روش‌های پرداخت آنلاین دسترسی ندارید دستگاه‌های ATM مخصوص برای این کار در فرودگاه‌ها نصب شده‌اند. یا می‌توانید مستقیما به یکی از شعب بانک ملی ایران بروید و به صورت حضوری این کار را انجام دهید.

اولین گروهی که از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند خدمه پرواز و کشتی هستند که برای شغل خود مجبورند از کشور خارج شوند. به علاوه، کسانی که گذرنامه‌های سیاسی یا خدمت دارند هم لازم نیست عوارض پرداخت کنند.
بیمارانی که از شورای پزشکی مجوز درمان در خارج از کشور دارند و جانبازان جنگ تحمیلی که به درمان نیاز دارند هم لازم نیست عوارض بپردازند.
همراهان بیمار هم حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد تخفیف می‌گیرند. دانشجویانی که مجوز تحصیل در خارج از کشور دارند هم عوارضی برای خروج از کشور نمی‌پردازند به شرطی که از آخرین بازگشتشان به کشور بیشتر از ۳ ماه گذشته باشد. نهایتا کسانی که در دوره اربعین برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق می‌روند هم از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

 

سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور شرکت پرداخت الکترونیک سداد
https://sadadpsp.ir/Tollpayment

 

 

(انجام کليه خدمات اينترنتي بصورت حضوري و غير حضوري)

آدرس : خ شريعتي خ ظفر بعد از نسا پلاک 50

شماره تماس : 02122922900 داخلی4

واتساپ : 09034310044

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش