در خانه خود بمانید و با یک تلفن به ما سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید

ساعت های کاری مجموعه از 9:00 الی 21:00 / روزهای جمعه و تعطیل از 10:00 الی 20:00 می باشد.

هدف ما ارائه بهترین خدمات ، با صرفه ترین قیمت ها و صرفه جویی در زمانِ شماست

00 229 229

44 100 43 0903

آغاز ثبت‌نام دوره‌های حفظ قرآن تحت عنوان «طرح ملی تحفیظ رضوی»

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود میریان در خصوص طرح ملی تحفیظ رضوی اظهار کرد: دوره‌های آموزش قرآن و تعالیم قرآنی توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت markazquran.razavi.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

وی افزود: طرح ملی تحفیظ رضوی نخستین بار از مهر تا دی ماه سال ۱۳۹۸ در چهار دوره تربیت مربی آغاز شد که در آن ۲۵۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته تا برای آموزش حفظ قرآن در سراسر کشور کار خود را آغاز کنند.

حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: این طرح با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور شروع شد و به همین خاطر کلاس‌ها به دو شکل حضوری و مجازی از همان ابتدا برگزار شد. در همان اولین دوره ۴۰۰ قرآن آموز تحت آموزش در دوره‌های سه ماهه قرار گرفتند. در حال حاضر ۱۰۰۰ قرآن آموز زیر نظر ۱۰۰ مربی در سراسر کشور تحت تعلیم قرار دارند و به حفظ قرآن مشغول‌اند و خوشبختانه روند کار خیلی خوب ارزیابی می‌شود.

وی از برگزاری این دوره‌ها در مشهد و گلبهار به طور مجازی و حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون در مشهد ۸۰ مسجد و حسینیه با این طرح همکاری دارند و در مشهد مقدس نگاه ویژه‌ای به ترویج آموزش قرآن در حاشیه شهر شده است. بلوار توس و شاهنامه با بیش از ۱۰ مسجد و حسینیه و آموزش ۲۰۰ قرآن آموز از نواحی فعال ما در این طرح ملی به شمار می‌آیند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: در پایان هر دوره آزمون‌های شفاهی و کتبی از قرآن آموزان گرفته می‌شود و به این وسیله پیشرفت آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. خوشبختانه به تناسب حضور علاقه‌مندان و مشارکت آنها در این طرح از یک تا دوازده جز قرآن تا کنون حفظ شده است که میانگین هر دو ماه یک جز حفظ شده را نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح آن است که همزمان با حفظ آیات قرآن، مفاهیم قرآنی و دینی نیز به داوطبان آموزش داده می‌شود و همه کلاس‌های ما ملزم به آموزش معارف قرآنی هستند.

حجت الاسلام میریان بیان کرد: به لطف خداوند متعال و در سایه عنایت امام رضا (ع) استقبال از این طرح ملی تا اندازه‌ای خوب بوده است که از مرزهای کشور فراتر رفته و ما با خبر شده‌ایم که تعدادی از قرآن آموزان ما در خارج از کشور و حتی اروپا و آمریکا به حفظ قرآن کریم در قالب این طرح پرداخته‌اند، در صورتی که برای اجرای این طرح در خارج از کشور هیچ تبلیغاتی تا کنون صورت نگرفته است و این خود قرآن‌آموزان بوده‌اند که این قرآن آموزی را به خارج از مرزهای کشور گسترش داده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: چشم‌انداز ما برای این طرح آن است که بتوانیم الگوی مشهد مقدس را که با فعالیت تمام مساجد شهر اجرایی شد و به نتیجه رسید ابتدا در شهرهای مذهبی قم و شیراز و سپس در سراسر کشور اجرایی کنیم تا در هر جای کشور عزیزمان کسی داوطلب حفظ قرآن بود بتواند از طریق مسجد محل خود در این طرح شرکت کرده و در این مسیر معنوی قدم بگذارد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش