در خانه خود بمانید و با یک تلفن به ما سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید

ساعت های کاری مجموعه از 9:00 الی 21:00 / روزهای جمعه و تعطیل از 10:00 الی 20:00 می باشد.

هدف ما ارائه بهترین خدمات ، با صرفه ترین قیمت ها و صرفه جویی در زمانِ شماست

00 229 229

44 100 43 0903

شرایط پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از راهبرد معاصر،امروز اطلاعیه پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۰ از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی منتشر شد. بر اساس این اطلاعیه شرایط پیش ثبت نام اربعین نداشتن بیماری زمینه ای و تزریق دو دوز واکسن کرونا تا پایان روز جمعه 19 شهریور است. ثبت نام از واجدین شرایط از ساعت 9 صبح فردا  15 شهریور  آغاز می شود. متقاضیان  به مدت سه روز می توانند از طریق سامانه سماح به نشانی Samah.haj.ir برای ثبت نام اقدام کنند. لازم به ذکر است ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام می شود.

جزئیات پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۰

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اطلاعیه پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی را منتشر کرد.متن کامل اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به شرح ذیل است:

بدینوسیله به اطلاع عموم مشتاقان می‌رساند با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مقرر شده است پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ 19/6/1400) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد.

با این توضیح که پیش ثبت‌نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید.

ضروری است هموطنان عزیز نکات ذیل را مورد توجه قرار دهند:

1-استعلام های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری های زمینه ای و ...) و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

2-ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل از اعزام الزامی است.

3-زمان پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه آغاز و به مدت سه روز تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 17/6/1400 ادامه خواهد داشت.

4-ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

5-به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیش ثبت نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

6-پس از انجام مراحل فوق، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست.

7- تاکید می شود با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

در خاتمه مجددا تاکید می‌شود با توجه به عدم اعلام موضع رسمی دولت عراق تا این لحظه، دریافت مشخصات متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود.

 

اخبار اربعین /توضیحات رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۰

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد.رئیسی با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن‌های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این درخصوص تاکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک التابعین، گفت: وزارت کشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه واکسیناسیون این افراد که مهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.رئیسی روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته‌های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف تاکید کرد.رئیس جمهور همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.

 

اخبار اربعین / بخشنامه دفتر نخست وزیر عراق درباره اربعین ۱۴۰۰

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر نخست‌وزیری عراق با ارسال بخشنامه‌ای به وزارت کشور این کشور، تنها مرجع ذی‌صلاح را که عهده‌دار مسؤولیت ورود و خروج زائران و گردشگران خارجی به عراق است سازمان گردشگری این کشور اعلام کرد.بر اساس این بخشنامه، درخواست ورود گروه‌های زیارتی و سیاحتی تنها به سازمان گردشگری زیرمجموعه‌ وزارت فرهنگ عراق محول شده و فقط شرکت‌های گردشگری مجاز و مورد تایید این سازمان می‌توانند برای ورود و خروج گروه‌های گردشگری و زیارتی اقدام کنند.همچنین در این بخشنامه آمده است، این تصمیم برای جلوگیری از ورود بی‌ضابطه زائران به عراق و رونق بخش اقتصادی و گردشگری در این کشور اتخاذ شده است.

عراق همزمان با دهه نخست محرم نیز بخشنامه دیگری را صادر کرده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بود زائران را بدون ویزای معتبر و به این انگیزه که در فرودگاه و مرزهای ورودی ویزا دریافت خواهند کرد، جابه‌جا نکنند.مقامات ایران از مدت‌ها پیش رایزنی‌هایی را با سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ عراق برای دریافت مجوز ورود زائر به این کشور آغاز کرده‌اند. در آخرین دیدار نیز پروتکل‌های پیشنهادی برای سفر زائران ایرانی به وزیر فرهنگ و سیاحت عراق تحویل داده شد و در سطح وزارت امور خارجه ایران و نخست‌وزیری عراق هم درباره ازسرگیری سفرهای زیارتی همزمان با مناسبت اربعین مذاکراتی صورت گرفته است.به تازگی نیز یک خبرگزاری عراق مدعی شده که دولت این کشور برای سفر پنج‌هزار زائر در اربعین به هر کشور مجوز می‌دهد، هرچند که مسؤولان ستاد اربعین در ایران گفته‌اند عراق هنوز جزئیات اعزام‌های اربعین را به ایران اعلام نکرده است.با وجود این تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای ازسرگیری سفرهای زیارتی در اربعین، رییس گروه واکنش سریع کرونا پیشنهاد کرده که امسال مراسم پیاده‌روی اربعین یا بسیار محدود برگزار شود و یا یک سال دیگر به تعویق بیافتد. دکتر حمید سوری به ایسنا گفته که پوشش واکسیناسیون در ایران و عراق با میانگین جهانی فاصله دارد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش